place hero

Health Images at South Potomac

    1300 S Potomac St #110, Aurora, CO, 80012, United States
    Open · Closes at 9 PM
    healthimages.com
    +13037508400

    Hours

    6a
    8a
    10a
    12p
    2p
    4p
    6p
    8p
    10p
    Friday
    7 AM - 9 PM
    Saturday
    Closed
    Sunday
    Closed
    Monday
    7 AM - 9 PM
    Tuesday
    7 AM - 9 PM
    Wednesday
    7 AM - 9 PM
    Thursday
    7 AM - 9 PM

    Reviews

    5
    78%4
    8%3
    2%2
    3%1
    9%
    4.4
    260 reviews

    Summary

    "Clean facility, professional and personable staff, and easy scheduling."

    "Unfortunate that the bathroom is the nicest thing about this place."

    "Service at the Aurora location is sub-par."

    Michael Dedrickson · 1 year ago

    Just thought I'd let you know Health Images is a good place to go to get an MRI a CT scan, even X Rays. If you're in a predicament like mine, my health care is a long way from here. This establishment is conveniently close to me and the staff are kind and helpful. They sent my images to my doctor right away. A win-win I would say! Thanks a million!

    Owner's response · 1 year ago

    Always our pleasure providing spectacular service, Michael, thank you so much for choosing Health Images!

    Bustahh K · almost 5 years ago

    Customer service is top-notch! The staff was friendly & helpful. The facility is beautiful, clean, organized. BONUS you get to listen to PANDORA! Yummy refreshments too & not just coffee! You get my vote for best in the western U.S. I'm from Vail, CO, in my opinion your service and facilities are FAR SUPERIOR! Bravo!

    Owner's response · almost 5 years ago

    Thank you so much for your kind feedback, we really appreciate it! Please do not hesitate to give us a call if we can ever further assist you. Have a great day!

    Ms. E · 1 year ago

    Staff were very friendly and helpful. Had two appointments and was on my way home in about an hour. Very quick service today.

    Owner's response · 1 year ago

    Always a pleasure providing spectacular service! Thank you for choosing Health Images, have an awesome day!

    Alexis V · 1 year ago

    Just showed up at 8:15 in the morning on a Saturday for my scheduled MRI and they said “oh we can’t perform that kind of MRI here, scheduling error! Sorry!” They said they tried to call, yet mysteriously, calling to schedule the MRI went through just fine but then “trying to call” to cancel it magically didn’t go through. I have 4 bars and no missed calls. Far more likely that one of their techs called foul at the last minute and they started scrambling. Avoid at all costs, they want your insurance money so much they’ll schedule imaging they can’t actually perform here. Go to OCC Imaging, they have a nicer facilities, their scheduling dept knows what kind of imaging they can do, and their phones work *all* the time.

    Owner's response · 1 year ago

    Hi Alexis, we are so sorry for the negative experience you had, on this occasion. I have escalated your feedback to our Area Manager to look into the situation for you. We pride ourselves on providing spectacular service, and would appreciate the opportunity to rectify the situation. Thank you for your feedback, this sort of review helps us to constantly improve.

    Marvin the Martian · 6 years ago

    BEST IMAGING CENTER IVE BEEN TO(of 5). Christian was extremely friendly at reception and Blaine was a great tech. Very polite, professional, clean and overall a positive experience for an otherwise fairly unpleasantly loud procedure(great earplugs, too!) ...I truly don't understand the negative reviews of this place? 1 star because you have to contact insurance to apply for reimbursement or just dont have coverage...why blame them? Imaging is expensive and takes time. 5 stars from me, guys! Thanks again! (Plus TV while you wait, so come on!)

    Jim OShea · almost 2 years ago

    I have used Health Images at S Potomac several times. Every time is has been a great experience. From making the appointment over the phone, being taken care of when I arrive, and the patience and help of the technicians, I have always had a positive experience. The images have always been very helpful to the doctors I have been working with.

    Owner's response · almost 2 years ago

    Hi Jim, we are so glad to hear about the great experience you have consistently had at our centers. Thank you for trusting us with your imaging needs!

    Bradley Pierson · more than 1 year ago

    Simply, there are no words to describe what the staff of Health Images on South Potomac, Aurora, CO did for my mother and me. We arrived without vital information, data about a heart monitor she had surgically implanted. She could NOT get an MRI without this info. My mother has been in great pain after a stroke she suffered earlier in the year, and without a new MRI she was not allowed to see her pain specialist. With any other organization, with any other staff members and techs, we were facing another two to four weeks, at least, before she could receive the attention she desperately needed. But with the compassion, intelligence and understanding of the system our tech, Emanuel (Manny) had and with the fast acting of the front desk manager, Talisha, somehow, unbelievably, they got my mother in and got her MRI completed. My mother was facing weeks, maybe a month more of terrible pain. I can’t thank Emanuel and Talisha enough. As I waited for my mother to get done I observed the entire staff go about their business. They were all kind, respectful and professional. This is a “Crack” staff and the office is run beautifully. Whomever is in charge of this facility, they do an incredible job and need to be thanked as well. Emanuel, especially, broke his back to help my mother, a woman he’d never met. I will be forever thankful to these fine, beautiful people. They are not only great at what they do, they truly care about their patients.

    Owner's response · more than 1 year ago

    Hi Bradley, thank you so much for taking the time share your experience with us in such an in-depth fashion! We are elated to hear about the compassion our team demonstrated to help you and your mother. Thank you for trusting us with your imaging needs, have a nice day!

    Denise Goins · more than 1 year ago

    I went online to complete the paperwork but the app froze & I was not able to complete it until I got to the office. There I had to do it by hand--UGH! I do not understand what made the app freeze on my iPhone 13, so I am unable to further explain. I do know there are issues w/other apps used to complete paperwork for medical appointments. One minute it appears fine, the next it won't let me do anything except turn off the phone. That does free it up, but it also looses whatever I had finished before it froze. Good news is that dealing with the personnel was enjoyable. They were kind, warm, & professional.

    Owner's response · more than 1 year ago

    Denise, thank you so much for this feedback and apologies for this delayed response. That is strange that the app gave you trouble, I will pass this along as we do not want this to be the experience you have! Hope that you have a wonderful weekend. Thank you again!

    Meagan Davis · almost 1 year ago

    Everyone who works here is a delight. Particularly Diana & Erica, sorry if I spelled those wrong... thanks for being so gentle and friendly!

    Owner's response · almost 1 year ago

    Always our pleasure providing spectacular service, Meagan, thank you so much for choosing Health Images!

    april johnson · 2 years ago

    I had a wonderful experience at Health Images. I had an issue with billing and they were helpful and corrected what needed to be changed. I went in for a CT Scan and the following week went in for an MRI with and without contrast. I was VERY nervous for the MRI. The technicians were extremely helpful and walked me through the process. They moved quickly and the process was very smooth.

    Owner's response · 2 years ago

    Hi April, thank you for taking the time to share your experience with us! We are so glad to hear that all went so well!

    Photos

    Accessibility

    Wheelchair-accessible car park
    Wheelchair-accessible entrance
    Wheelchair-accessible toilet

    Amenities

    Toilets

    Crowd

    LGBTQ+ friendly
    Transgender safe space

    Planning

    Accepts new patients
    Appointments recommended

    Similar

    Other nearby diagnostic centers that people also search for!

    place hero0.19 miles
    Quest Diagnostics Aurora South
    83
    Diagnostic center, Blood testing service, Drug testing service, HIV testing center, Laboratory, Medical clinic, STD testing service, TB clinic
    place hero0.25 miles
    Alpha Sleep Diagnostic Center
    Sleep clinic, Diagnostic center
    place hero0.32 miles
    Labcorp
    168
    Medical laboratory, Blood testing service, Diagnostic center, Drug testing service, Paternity testing service
    place hero4.13 miles
    Labcorp
    59
    Medical laboratory, Blood testing service, Diagnostic center, Drug testing service, Paternity testing service
    place hero4.38 miles
    Quest Diagnostics
    20
    Diagnostic center, Blood testing service, Drug testing service, HIV testing center, Laboratory, Medical clinic, STD testing service, TB clinic